Kas – Kerkhof der Ambitie - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Elga Sikkens - WaarBenJij.nu Kas – Kerkhof der Ambitie - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Elga Sikkens - WaarBenJij.nu

Kas – Kerkhof der Ambitie

Door: Elga

Blijf op de hoogte en volg Elga

04 Juli 2008 | Turkije, Ankara

Kas. De lokale Turkse bevolking zegt dat wanneer je er het water hebt gedronken en de lucht hebt opgesnoven, je er zeker weten terugkomt. De lokale Britse bevolking, want die heb je er ook, zegt dat Kas een kerkhof is van ambitie. Zodra je er aankomt heb je geen enkele behoefte om ooit nog iets uit te voeren of weg te gaan. Ik heb ondervonden dat zowel de Turken als de Britten gelijk hebben in hun gezegdes.

Na 16 weken stage heb ik de UNHCR gedag gezegd. Een week eerder dan in mijn contract stond, maar mijn leidinggevende is warrig genoeg om het niet op te merken, en inmiddels bevolkten 15 meisjes het kantoortje bedoeld voor 3 personen, dus mijn werkkracht was ook niet uiterst nodig. Ik droom nog steeds over nutteloze opdrachten en schreeuwende leidinggevenden maar wat een goed gevoel is het om niet meer op kantoor te zijn!

Ik heb al mijn koffers gepakt en besloten weer naar Kas af te reizen. Ja inderdaad, ik had het lokale water gedronken… Het is moeilijk te omschrijven waarom ik, reislustig typ, weer naar dezelfde plek ben afgereisd, maar het is een gevoel. Een veilig dorp: nauwelijks verkeer, geen stoplichten, geen stranden (wat heel veel toeristen scheelt!), geen vervelende Turkse mannen, geen opdringerige winkeleigenaren en restauranthouders. Maar ook geen problemen met het dragen van zomerkleding. En dat liet ik in Ankara wel uit mn hoofd! Gewoon rust, niks aan je hoofd. En binnen een mum van tijd word je opgenomen binnen de lokale gemeenschap in Kas, kennen ze je gezicht, maken ze een praatje. Waarschijnlijk alles wat ik gemist heb in een grote stad als Ankara.

Natuurlijk had ik ook deze keer veel plannen voor mijn reisje naar het zuiden van Turkije. Ik zou langs de kust trekken, Oudgriekse steden bezoeken, watervallen bekijken etc. Maar ook de Britten hadden gelijk. Kas is een kerkhof van ambitie. Ik kon mezelf er simpelweg niet toe zetten weg te gaan. Wel heb ik nog wat dagtripjes gemaakt. Heerlijk gehiked langs de rotsige kust, door olijfboomgaarden en over paadjes waar je niemand tegenkomt en niets anders hoort dan tjilpende krekels. En natuurlijk veel gedoken, want de zee is in deze tijd van het jaar toch de beste plek om de hitte te ontvluchten. Weer veel zeeschildpadden gezien! Begon ze bijna normaal te vinden….

Vannacht teruggereisd vanuit Kas naar Ankara om mijn bagage op te halen, en nu wacht ik de nachtbus naar Istanbul af. Morgen vliegt mijn vriendinnetje Jet naar Istanbul en gaan we nog 10 dagen door Turkije trekken. Trekken ja, want Kas staat niet op onze reisplanning!

Zie jullie weer over 10 dagen!!

Voor de laatste keer liefs uit Ankara,

Elga

  • 04 Juli 2008 - 14:55

    Griet :

    een laatste groet en we hopen je snel weer te zien het is lang geleden.
    Geniet er van met Jet !

  • 04 Juli 2008 - 15:06

    Kristel:

    Jaloers, daar had ik ook wel van de lucht willen snuiven. Het water induiken ziet er ook zeer aanlokkelijk uit.
    Helaas ben ik waarschijnlijk weg als jij thuis komt, maar in ieder geval tot gauw!!!
    Veel plezier nog met Jet en alvast een goeie reis terug.
    Hele dikke kus van je zus

  • 04 Juli 2008 - 16:54

    Cyrina:

    oooh, gezellig, je komt alweer terug!! Leuk, dan kun je ons nieuwe huis straks aanschouwen: ja, we hebben een huis gekocht! Is nog niet van ons hoor, maar toch....! Kunnen we weer op een nieuwe plek Grijze Anatomie kijken :-)
    Veel plezier nog de laatste dagen!

  • 04 Juli 2008 - 17:45

    Karin:

    altijd weer leuk een berichtje telezen, de tijd is voor mijn gevoel omgevlogen!!
    Fijne dagen nog met elkaar en tot gauw, liefs van Karin

  • 05 Juli 2008 - 07:43

    Carry:

    oh el, wat heeeeeerlijk

  • 06 Juli 2008 - 14:25

    Paul:

    Veel plezier met rondreizen en de groeten aan Jet!

  • 13 Juli 2008 - 09:43

    Paulien:

    Hoi El! Je komt al bijna noar huus! Jippie! Hoop dat jullie rondreis-vakantie heel leuk was en je nog vele andere 'Kassen' hebt ontdekt. Dikke tuut!

  • 13 Juli 2008 - 12:21

    Vera:

    Jaloezie maakt zich van mij meester ;) have fun nog even meiden en tot heel snel weer! kus :)

  • 20 April 2010 - 17:29

    Griet:

    we gaan gewoon weer verder waar we gebleven zijn Elga.
    Weer een goede , intressante , succesvolle maar bovenal een gezonde reis toegewenst Elga.
    Geniet er van!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elga

4 mei 2010 vertrek ik naar Lima, Peru. Hier zal ik een maand onderzoek gaan doen in de plaatselijke vrouwengevangenis naar Nederlandse vrouwen die vastzitten voor drugssmokkel. Een heftige reis verwacht ik. Op mijn waarbenjij.nu zal ik hopelijk regelmatig van me af kunnen schrijven. En natuurlijk wil ik jullie op de hoogte houden van dit nieuwe avontuur!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 16783

Voorgaande reizen:

04 Mei 2010 - 17 Juni 2010

Onderzoek in het buitenland

Landen bezocht: