Procrastination - Reisverslag uit Calgary, Canada van Elga Sikkens - WaarBenJij.nu Procrastination - Reisverslag uit Calgary, Canada van Elga Sikkens - WaarBenJij.nu

Procrastination

Door: Elga

Blijf op de hoogte en volg Elga

25 April 2007 | Canada, Calgary

Dag lieve allemaal,

Hierbij een allerlaatst bericht vanuit mijn studentenkamertje in Calgary: donderdag komen pa en ma aan en zullen we met een camper Calgary gaan verlaten. Het is verdrietig en onvermijdelijk. Maar er staan drie weken vakantie plus een weerzien met Nederland op me te wachten, dus ik ga proberen niet te sippen.

De afgelopen weken leken vooral in het teken van vertrek te staan. Omdat de meeste Canadese studenten vanaf mei tot en met september werken werd er al tijden uitgekeken naar de laatste lessen. Het International Student Center organiseerde in maart al een bijeenkomst over wat we moeten verwachten bij terugkomst in ons thuisland en waar ik ook ga of sta, mensen willen weten wanneer ik ook alweer terugga. En nu is het zover. De lessen zijn afgelopen, de eindtentamens zo goed als voorbij. De eerste studenten rollen met hun koffers de campus af en ook wij hebben onze Chinese huisgenoot al uitgezwaaid. Maar het einde van het semester brengt ook goede dingen met zich mee. Links en rechts worden afscheidsfeestjes gegeven en Bermuda Shorts Day (de laatste schooldag) was een absolute topper! Vanaf 10.00 uur ’s ochtends was de universiteitscampus omgetoverd tot een heuse “Beer Garden” :D Godzijdank sneeuwde het deze dag niet want de dress code was uiteraard korte broek en de hele happening vond buiten plaats. Een heuse festivalsfeer was al gauw gecreëerd met live muziek, blikjes bier en een heerlijk zonnetje op ons gezicht. Het duurde dan ook niet lang totdat iedereen aangeschoten was (lees: 12 uur ’s middags) en ik om mij heen meer en meer roodverbrande wangetjes ontwaarde. De gelukzaligheid waarin ik verkeerde weerhield me er echter van te realiseren dat mijn besproette huidje er nog wat erger aan toe zou zijn. Wat me de volgende ochtend dan ook restte was een kater, een tweedegraads verbrand gezicht (jawel, inclusief blaren, het was eens zonnig in Canada) en een hoop tentamenstof. Maar wat een feest!! :D

Mijn eindtentamens heb ik denk ik wel goed doorstaan, al blijkt SOG gedrag (voor de niet studenten onder ons: studie ontwijkend gedrag) internationaal te zijn. Het is moeilijk te concentreren op tentamenstof als je tegelijkertijd realiseert dat het de allerlaatste week is dat je nog kan genieten van het internationale studentenleven. Heb me dan ook schuldig gemaakt aan flink wat procrastination (Engels voor soggen :)) Zo zijn we met een groepje gaan Curlen. Inderdaad ja, die übersaaie ouwe mensen sport waarbij je staat te bezemen op ’t ijs. Echt zooooo cool!!!!! Kon bijna niet stoppen met lachen. Hier in Canada nemen ze Curling echter bloedserieus en is de sport onder zowel de oudere als jongere bevolking onwijs populair. Luis’ vriend Mike is een fanatieke Curler en hij nam ons mee naar de plaatselijke Curlbaan. Nu, de sport mag er dan wel uitzien als de meest suffe uitvinding ooit (ik bedoel, wie gaat er nou ijs vegen met een bezem?) maar makkelijk is anders. Daar gleed Elga, op één knie, leunend op zowel een bezem als een gigantische sjoelsteen. En dan maar mikken. Tis eigenlijk net Jeu de Boules, maar dan op ijs. Ik durf dan ook te wedden dat het de Frans-Canadezen waren die het Curlen hebben uitgevonden :p

Verder heb ik voor het eerst in mijn leven Pasen gevierd. Gevierd ja, want Canadezen laten geen kans onbenut om een feestmaal op tafel te toveren. We waren dan ook uitgenodigd voor het Paasdiner bij Melanie thuis, en het deed naar mijn idee niet onder voor een kerstdiner of de rijk gevulde Thanksgiving tafels die je in films ziet. Er was kalkoen, pumpkin pie, mashed potatoes, kortom: een traditioneel Noord-Amerikaans feestmaal. Inderdaad, ik viel met mijn neus in de boter! Kun je je voorstellen dat al mijn broeken inmiddels knellen? Ik hoop nog steeds dat de schade meevalt, maar ik ben al 4 maanden niet in de buurt van een weegschaal geweest en al 4 weken niet in de buurt van een Gym… Ik denk dat het uur van de waarheid aan zal breken zodra mijn ouders hier aankomen. Vaders en moeders hebben nu eenmaal oog voor detail (lees: pondjes extra)

Een ander interessant etentje vond gisteravond plaats. Mijn professor had mij uitgenodigd om bij hem en zijn vrouw thuis te komen eten. Hoe ongemakkelijk het me ook leek, ik kon toch moeilijk nee zeggen. En dus pikte mijn prof me gistermiddag op om eerst boodschappen te gaan doen. Stel je voor: boodschappen doen met je leraar… ‘Of ik wel eens in een Canadese supermarkt was geweest?’ Tja, ik moest toch eten de afgelopen 4 maanden :D Bij de man thuis aangekomen ging alles soepeltjes. Zijn vrouw was erg aardig en alles werd me laten zien, van het aantal tv-kanalen dat ze kunnen ontvangen (100!) tot en met de slaapkamer. Tja. Het eten werd geserveerd en ik overdrijf niet wanneer ik zeg dat mijn prof in 5 minuten klaar was met eten, terwijl hij toch zeker 2 keer heeft opgeschept. Met snelheden van 120 km per uur werd de pastasalade naar binnen geschoven, om vervolgens zijn bord af te ruimen en de basketbal Playoffs te gaan kijken, mij en zijn vrouw aan de keukentafel achterlatend. Ik denk dat de man deed alsof hij thuis was ;) Ik kijk altijd erg op tegen mijn professoren, maar vandaag heb ik me gerealiseerd dat professors ook maar mensen zijn. En absoluut aardige mensen, want hij heeft aangeboden mijn referent te zijn om in een Research Master te komen! :)

Ik laat het hier bij: ik moet nodig gaan inpakken nu! Maar wie weet vangt mijn laptop bij toeval een internetsignaal op ergens in de bergen, en in dat geval stuur ik nog een vakantie-update. Anders horen en zien jullie mij weer wanneer ik in mei op Nederlandse bodem land. En dat is snel. Heel snel!!

Veel liefs,
Elga

  • 25 April 2007 - 20:32

    Mijn:

    Heeye lieve schattebout!!
    Wat is afscheid nemen toch verdrietig he? Iets zo onvermijdelijk, toch zo onmogelijk. Maar zoals ze in Canada zo mooi zeggen: "the pain of parting is nothing compared to the joy of seeing each other again."
    Meis, ik kijk er enorm naar uit om lekker je weer te zien en lekker door Frankrijk te crossen.... alle drie met waarschijnlijk ledevede :)

    the other retarded twin

  • 25 April 2007 - 20:50

    Lien:

    Zeg El, wat heb jij precies gedaan om te worden uitgenodigd voor een etentje bij je prof? :D Heel veel plezier in de camper! En tot over drie weekjes, ongeveer...dan zijn we weer compleet! :) Dikke kus!

  • 25 April 2007 - 21:19

    Cyrina:

    He lieve Elga,

    Jeetje... wat is de tijd snel gegaan he! Kom je alweer bijna terug..... Maar wel gezellig hoor! Hier kom je weer gewoon in het koude kikkerlandje (hoewel je dat nou niet direct meer kunt zeggen aangezien het hier zo'n 25 graden!! is) en is alles nog net zoals het was... hoewel... BIJNA net zoals alles was... Met dat verschil dat je straks op de bank bij Woody en mij Grey's en Gillmore's kijkt ipv op de Jagerlaan. Waar mijn kamer sinds vanavond definitief naar Daniel gaat (ze hebben een nieuwe huisgenoot voor zijn kamer gevonden vanavond, aardig meisje overigens). Ik zal me, voordat ik mijn kamer definitief verlaat, even omkeren... maar daar blijft het bij, zal mijn kamertje denk ik niet echt missen... ik ga samenwonen! Jeee... nou ja, je bent in ieder geval van harte welkom in ons nieuwe huis enne... weet jou ook te vinden!! Tot snel en fijne vakantie!

    x

  • 25 April 2007 - 21:19

    Nancy:

    Dag el! Ja het einde is in zicht.. Maar het klinkt alsof je goed afscheid aan het nemen bent! Ik vergeet je echt telkens te bedanken voor je kaartje (was zeer verrast, maar dat maakte het extra leuk!), so thanks! :) Ik wilde je eig een kaartje terug sturen, maar ik lees nu dus dat je de campus spoedig gaat verlaten. Nu ja, dan zo maar he? :) Fijne campervakantie en tot snel in het zonnige Nederland (ja hier is het echt al bloedje zomer geloof ik)! x

  • 25 April 2007 - 23:19

    Veer:

    Girlie, wow alweer klaar daar, gaat echt belachelijk snel inderdaad. narigheid zeg ;)... zelfs ik heb al ondervonden hoe klote afscheid nemen is. mèèn I suck at it! vond het moeilijker dan ik had verwacht om mijn gastgezin in Costa Rica adios te zeggen...
    maar inderdaad, je pap en mam zijn ook een keer aan de beurt hehe (doe ze de groeten!). Supertof, hele goeie reis meis (hihi) en tot ergens half juni :( :(

    Muchisimos Besos!

  • 26 April 2007 - 11:57

    Karin:

    Hoi Elga,
    ja, aan alles komt een eind,je hebt in ieder geval een fjne tijd gehad!!
    Jan en Janna heb ik al een fijne vakantie toegewenst, nu jij nog en dan spreken we weer ergens in nederland!
    Dus, een hele goede vakantie met elkaar en voorzichtig natuurlijk!!

  • 26 April 2007 - 11:59

    Jet:

    hee el!
    Tsja, als je dan toch weg moet dan maar in stijl he: feestend:). Ik kijk al uit naar je terugkomst: vive la france! En drie keer is scheepsrecht toch? Dus 3*ledevede, nou, dat moet dan wel garant staan voor mooie tijden :).
    Veel plezier met je paps en mams!!!
    knuffelknuffel

  • 26 April 2007 - 14:18

    Marit:

    Hee lieve El!!

    Ik kan me voorstellen dat daar afscheid nemen absoluut niet leuk is... gelukkig nog niet helemaal afscheid nemen van het land, want die vakantie in camper zal ook wel super worden!! Heel veel plezier in ieder geval!! Geniet nog lekker en zie je hopelijk snel als je dr weer bent!

    Dikke kus van mij!

  • 26 April 2007 - 15:39

    Paul:

    En toen kwam er een olifant met een hele grote snuit, en die blies zo het verhaaltje uit. Jammer dat we niet meer avonturen van Elga in Canada te zien zullen krijgen, ik heb namelijk een paar keer hard lachend achter de pc zitten lezen!

  • 26 April 2007 - 18:03

    Kristel:

    Hey meissie, Ik heb P&M gewaarschuwd voor sneeuw en ze daarna lekker uitgezwaaid, geniet gewoon maar lekker van het nietsdoen. Kwam vandaag meester Marco tegen in de bieb (jaja, beetje suf) en hij vroeg me hoe het met jou was en vooral nog wanneer je eerste bestseller uitkomt!!! Hoe vind je die? ik heb gezegd dat ie momenteel in de maak is, want je bent zo al behoorlijk op weg...
    Have fun en see you soon!
    Dikke tuut en boel knufs Kris

  • 28 April 2007 - 19:15

    Griet:

    Elga,
    Ik zal ook voor de laatste keer iets van me laten horen!
    Zo ik lees een fantastische afsluiting van wat leek een lange tijd te zullen zijn in Canada maar toch veel te kort!
    Nu de prof. jouw referent wil zijn betekent dat je terug wilt naar Canada??
    Geniet van de vakantie met Jan en Janna en zien je nu snel weer !!!
    liefs Griet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elga

4 mei 2010 vertrek ik naar Lima, Peru. Hier zal ik een maand onderzoek gaan doen in de plaatselijke vrouwengevangenis naar Nederlandse vrouwen die vastzitten voor drugssmokkel. Een heftige reis verwacht ik. Op mijn waarbenjij.nu zal ik hopelijk regelmatig van me af kunnen schrijven. En natuurlijk wil ik jullie op de hoogte houden van dit nieuwe avontuur!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 16779

Voorgaande reizen:

04 Mei 2010 - 17 Juni 2010

Onderzoek in het buitenland

Landen bezocht: