Bericht uit de wolken - Reisverslag uit Lima, Peru van Elga Sikkens - WaarBenJij.nu Bericht uit de wolken - Reisverslag uit Lima, Peru van Elga Sikkens - WaarBenJij.nu

Bericht uit de wolken

Door: Elga

Blijf op de hoogte en volg Elga

06 Mei 2010 | Peru, Lima

Zo, eindelijk een eerste bericht vanuit Lima! Ik kreeg het internet in mijn appartementje maar niet aan de praat en ook mijn jetlag weerhield me ervan om iets zinnigs op te schrijven. Maar ik ben dus veilig en wel aangeland op de plek van bestemming. Het was weer een lange reis. Allereerst op Schiphol eruit geplukt om een grondige fouilleersessie te ondergaan. Na een traditionele Balinese massage te hebben gehad afgelopen zomer had ik niet gedacht ooit nog eens zo intiem te worden betast door een vrouw; de vrouwelijke douanier dacht hier duidelijk anders over :S

Vervolgens moest ik overstappen op het vliegveld van Madrid. Er was mij van tevoren al ingefluisterd dat het vliegveld immens groot is, maar ik heb het nu ook aan den lijve kunnen ondervinden. Mijn vliegtuig had een uur vertraging waardoor ik welgeteld een half uur had om over te stappen. En als je dan bordjes ziet met ‘nog 24 minuten naar uw gate’ krijg je het toch wel een beetje warm. Vooral als er ook nog een stuk met de trein afgelegd moet worden(!!). Ik heb nu zo het vermoeden dat ik op de terugreis mn vliegtuig ga missen… Hopen dus op een beetje wind mee.

In het vliegtuig naar Lima kwam ik naast een klein Peruaans vrouwtje te zitten. Ze stak gelijk van wal met haar volzinnen Spaans. Eh… ola, me llamo Elga?? Ik heb al mn standaardzinnen teruggezegd ook al ben ik er vrijwel van overtuigd dat er geen was die antwoord gaf op haar vragen :) Ach, voor iemand die geen Spaans spreekt hadden we volgens mij best boeiende gesprekken. We hebben het zelfs over vrouwelijke drugssmokkelaars gehad! (tenminste.. dat denk ik…;))

Nu zit ik in mijn appartementje in Lima en de eerste indruk is goed. Ik heb gisteren de hele dag door de stad gewandeld en merkte al gauw dat ik me meer zorgen moet maken over hoe ik de overkant van de straat ga halen dan dat ik overvallen word. Het verkeer doet me denken aan dat van Bangkok of Ankara en ook mn appartementje ligt aan een van de vele racebanen van Lima. Ik heb er gelukkig niet veel last van want mijn jetlag zorgt ervoor dat ik als een blok in slaap val. Verder is Lima vooral een heel grijze stad: het ligt letterlijk in een wolk. Het is zeker niet koud maar de ingepakte bikini was misschien wat overtrokken. Gelukkig heb ik ook thermosondergoed mee :)

Zo meteen wandel ik naar de Nederlandse ambassade om toegang tot de gevangenis te regelen. Ik heb al gehoord dat de gedetineerde vrouwen een brief hebben ontvangen over mijn onderzoek, dus ik word in ieder geval verwacht! Minder nieuws is dat één van de vrouwen is overgeplaatst naar een gevangenis in een andere stad: mijn onderzoeksgroep zie ik voor mijn ogen slinken… Het schijnt echter een mooie stad in de bergen te zijn dus misschien ga ik er een bustrip aan wagen :)

Lieve mensen, tot zover. Er moet gewerkt worden..!

  • 06 Mei 2010 - 15:05

    Paul Hindriks:

    Hey Elga! Goed om te horen dat je veilig en wel bent aangekomen. Heel erg veel succes met je onderzoek, als je tenminsten onderzoeksobjecten overhoudt ;-) Maar bovenal een hele goede tijd gewenst. Geniet ervan!

  • 06 Mei 2010 - 15:16

    Jan Sikkens:

    Fijn cadeau om op mijn verjaardag een geruststellend berichtje te krijgen. Voelt goed Elga. Geniet van je avontuur; wij houden contact. paps.

  • 06 Mei 2010 - 15:30

    Ellen :

    Nu al naar de ambassade.. Spannend!!! Je appartement ziet er in elk geval goed uit! X

  • 06 Mei 2010 - 15:35

    Nancy:

    Nice El! Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen!! Succes bij de ambassade! xx

  • 06 Mei 2010 - 16:22

    Hyl:

    Jeej! Wat fijn, zo snel al bericht! En wat goed dat iedereen al een brief heeft gehad! Ik ben erg benieuwd hoe de rest van dit avontuur afloopt.

  • 06 Mei 2010 - 17:05

    Vera:

    Ellie, ziet er goed uuuuit! Ben benieuwd hoe je onderzoek gaat verlopen, maar denk eraan: don't drop the soap! ;)
    En gefeliciteerd met je paps! :D
    kus!

  • 06 Mei 2010 - 17:35

    Ralph:

    He Elga! Zowel de stad als je appartement zien er goed uit! Over die duiven ben ik wat minder zeker..
    Heel veel acclimatiseringssucces!

  • 06 Mei 2010 - 19:48

    Paulien:

    Hé Ellie. Que bonito! (Dit is alles wat ik kan...) Maar ik bedoel je appartement, en de stad ook! (Of kan dit alleen op mensen slaan: nog even een mooie Peruaan fotograferen :-)) Maar spannend allemaal zeg! Goed dat je gelijk naar de ambassade stapt, succes! Ik denk aan je, xx.

  • 06 Mei 2010 - 20:15

    Margriet:

    Hey Elga! Veel succes in Peru, je onderzoeksgroep gaat vast goed komen!! Zet hem op en hou ons op de hoogte. Veel liefs xx

  • 06 Mei 2010 - 20:21

    Eva En Ify:

    Hey lieverd,

    Heel veel succes en geniet ook een beetje van het mooie land. Ik ga je blogs weer met veel plezier lezen en ben benieuwd naar je onderzoek. Het ligt wel een beetje in mijn straatje natuurlijk.

    Liefs van Eef en groetjes van Ify

  • 06 Mei 2010 - 20:51

    Jet:

    Jeej Ellie!
    Hahaha, heel herkenbaar die gesprekken waar eigen interpretatie en invulling het onderwerp van het gesprek bepaalt :). Tot ze je heel raar aankijken als je ergens "oui/si" op zegt.. "eeh, wat zei je dan eigenlijk?"
    Have fun!
    xx Jet

  • 06 Mei 2010 - 21:38

    Lien:

    Fijn El! Vanuit Wenen veel succes op de ambassade. xxx

  • 07 Mei 2010 - 09:29

    Petra:

    Hey Elga! Fijn dat deze vlucht wel gewoon door kon gaan. Mooi appartementje hoor :). Grappig dat je Lija tegenkwam, doe haar de groeten als je haar weer ziet! Succes met opspaanzen en je gedetineerden. Liefs

  • 08 Mei 2010 - 20:07

    Betul:

    Hey Elga!

    Het avontuur in Lima is dus begonnen ;-) Super leuk dat je er nu bent! Je appartementje ziet er erg leuk uit! Op zich een geruststelling dat oversteken een uitdaging is en dat je je niet druk hoeft te maken over overvallen!

    Wens je heel veel succes met je onderzoek!

    Kusjes,

    Betul

  • 09 Mei 2010 - 12:58

    Klaske:

    Hoi Elga...
    Leuke foto's heb je al gestuurd en natuurlijk weer leuk leesvoer.. Heel veel succes met je onderzoek!

  • 09 Mei 2010 - 19:11

    Suus:

    He El!
    Het klinkt veelbelovend. Je stekkie ziet er goed uit ook, fijn!
    Heel veel succes deze week en geniet van het nieuwe daar!

    Liefs

  • 09 Mei 2010 - 20:24

    Beppe:

    dankzij de laptop van tim krijg ook ik je belevenissen van je avontuurlijke reis weer mee en geniet er van !
    Alle goeds gewenst voor de komende tijd en de groetjes van beppe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elga

4 mei 2010 vertrek ik naar Lima, Peru. Hier zal ik een maand onderzoek gaan doen in de plaatselijke vrouwengevangenis naar Nederlandse vrouwen die vastzitten voor drugssmokkel. Een heftige reis verwacht ik. Op mijn waarbenjij.nu zal ik hopelijk regelmatig van me af kunnen schrijven. En natuurlijk wil ik jullie op de hoogte houden van dit nieuwe avontuur!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 16787

Voorgaande reizen:

04 Mei 2010 - 17 Juni 2010

Onderzoek in het buitenland

Landen bezocht: